Serwisy Funduszy Europejskich

Serwisy Funduszy Europejskich


01-09-2014

Innowacja Plus – najczęstsze pytania

Henry Ford stwierdził, że gdyby kierował się jedynie oczekiwaniami klientów, zajmowałby się produkcją szybszych powozów konnych. Natalia Hatalska, blogerka specjalizująca się w dziedzinie alternatywnych form komunikacji, napisała: „Gdyby przedsiębiorcy skupiali się wyłącznie na istniejących rynkach, żylibyśmy wciąż w jaskini”. Skomercjalizowanie innowacji to niełatwa rzecz, bo oznacza stąpanie po nieznanym gruncie.

Konkurs „Innowacja Plus” jest skierowany do wszystkich z Państwa, którzy nie boją się stąpać po nowym gruncie i promują swoje innowacje wypracowane dzięki Programowi Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Do 3 września czekamy na zgłoszenia działań z zakresu komunikacji marketingowej dotyczące Państwa projektów. Te, których element stanowią prace B+R, to trudne przedsięwzięcia, bo niejednokrotnie trzeba się wpasować w warunki wyznaczone przez ochronę własności intelektualnej, precyzyjnie wskazać atrybuty produktu i grupę odbiorców. Tym bardziej w tych projektach warto docenić działania z zakresu komunikacji marketingowej.

Staraliśmy się przygotować formularz zgłoszeniowy, który nie będzie zbyt skomplikowany, a jednocześnie pozwoli Państwu opisać działania promujące realizowane projekty badawczo-rozwojowe. Pojawiają się jednak kwestie wymagające dodatkowego wyjaśnienia, dlatego odpowiadamy na najczęściej zadawane przez Państwa pytania.


Kto powinien podpisać się na formularzu i oświadczeniu?

Wystarczy podpis koordynatora projektu albo osoby zarządzającej wydziałem lub instytucją, która realizowała projekt. Wiemy wówczas, że zgłoszenie na pewno pochodzi od beneficjenta PO IG.


Czy w formularzu można opisać również działania promocyjne, które nie były finansowane w ramach projektu?

Oczywiście, do konkursu można zgłaszać także własne inicjatywy marketingowe, podejmowane obok działań realizowanych w ramach projektu. Prosimy tylko o osobne wpisanie kwot, które pochodzą z dofinansowania i ze środków własnych.


Czy aby wystartować w konkursie, trzeba było podejmować wszystkie wymienione w formularzu zgłoszeniowym formy promocji?

Niekoniecznie, ponieważ każdy projekt jest inny i wymaga zastosowania dopasowanych rodzajów promocji i kanałów komunikacji. W sytuacji, gdy docieramy do wąskiej grupy docelowej, istotniejsze są wystąpienia na konferencjach naukowych i targach branżowych niż ogólnopolskie spoty radiowe, które z kolei mogą okazać się kluczowe w powodzeniu przedsięwzięć skierowanych do masowego odbiorcy.

Promocja i odpowiednia ekspozycja Programu Innowacyjna Gospodarka jest bardzo istotna w przypadku działań i inwestycji, które w ramach projektu były finansowane bezpośrednio z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.


Jak dużo materiałów przesłać na konkurs?

Zdajemy sobie sprawę, że niektórych elementów np. zdjęć, publikacji, audycji mogło być naprawdę dużo i ciężko będzie wszystkie je zaprezentować. Wcale tego nie oczekujemy. Ilość inicjatyw to jedno, ale dla oceniających najważniejsza jest jakość i skuteczność. Warto w pierwszej kolejności pochwalić się tymi elementami, które odniosły największy sukces i okazały się efektywne w docieraniu do grup docelowych. Zamiast 200 nieuporządkowanych fotografii warto przygotować 10-20, które będą odpowiednio opisane i skatalogowane. 100 skanów artykułów z gazet może być efektowne, ale niestety nie pozwoli Kapitule ocenić, na ile poszczególne z nich przyczyniły się do wzrostu popularności projektu. Lepiej wskazać kilka najlepszych i uzasadnić, dlaczego okazały się znaczące w kontekście całej kampanii.

Jeśli nadal mają Państwo wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z Biurem Konkursu. Wspólnie na pewno znajdziemy wyjście z wielu sytuacji!

 

 





Portal współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Pomoc Techniczna
2013 © Ministerstwo Rozwoju

Portal współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
oraz Funduszu Spójności w ramach Programu Pomoc Techniczna.
2013 © Ministerstwo Rozwoju

NSS Unia Europejska