Serwisy Funduszy Europejskich

Serwisy Funduszy Europejskich


24-07-2014

Innowacje Plus

Innowacja to nie wszystko – jej wdrożenie powinno przynieść zysk. Istotną rolę w procesie komercjalizacji odgrywają działania z zakresu komunikacji marketingowej. Dlatego właśnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłasza konkurs „Innowacja plus” – na najlepszą promocję projektów B+R, które uzyskały dofinansowanie z Programu Innowacyjna Gospodarka.

Celem konkursu jest wskazanie najbardziej efektywnych form promocji, które wspierają komercjalizację wyników projektów badawczo-rozwojowych. Zostaną one opisane w publikacji pokonkursowej. Stworzony katalog najlepszych praktyk będzie mógł służyć jako inspiracja dla wszystkich podmiotów korzystających z PO IG, a także dla przyszłych beneficjentów Programu Inteligentny Rozwój (2014-2020). Pragniemy w ten sposób zachęcić do większego zaangażowania w prowadzenie działań promocyjnych realizowanych przedsięwzięć. Zbiór najlepszych praktyk w zakresie promocji innowacyjnych rozwiązań trafiających na rynek pozwoli także poszerzyć naszą wiedzę na temat projektów realizowanych i finansowanych w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka.

Dlaczego warto wziąć udział?

Kapituła Konkursu wyłoni trzech laureatów, którzy otrzymają pakiety atrakcyjnych nagród. Dla zwycięzcy przewidziano opracowanie i wydanie dedykowanego dwujęzycznego folderu oraz realizację filmu promującego działalność, za drugie miejsce i trzecie miejsce nagrodami są szkolenia z zakresu PR oraz zarządzania projektami. Pierwsze i drugie miejsce nagrodzone zostaną tabletami, wszyscy laureaci otrzymają dyplomy i roczną prenumeratę miesięcznika o tematyce PR i marketingu. Przewidziane są również wyróżnienia specjalne. Najlepsi skorzystają także z pakietu dodatkowych działań promocyjnych zapewnionych przez organizatora, dzięki którym dotrą ze swoim projektem do jeszcze szerszego kręgu odbiorców.

Zgłoszenia przyjmujemy do 3 września 2014 r. Na stronie konkursu www.innowacjaplus.pl  znajdują się formularz zgłoszeniowy i regulamin. Przygotowanie zgłoszenia i materiałów konkursowych ułatwi specjalny poradnik, który również udostępniamy na stronie.

 

W razie pytań prosimy o kontakt:

Piotr Koziróg
kom.: 605-517-004

Dorota Bonk-Hammermeister
kom.: 602-510-639

Biuro Konkursu „Innowacja plus”
ul. Zjazd 2/4 Poznań
60-653 Poznań
tel.: (61) 849-90-40 wew. 102 i 103
e-mail: konkurs-poig@smartlink.pl

Logo Innowacja Plus

Od projektu do produktu

Działalność B+R ma na celu ulepszenie istniejących produktów, procesów lub usług. Z raportu Deloitte „Badania i rozwój (B+R) w Polsce 2014” wynika, że ponad 61 proc. polskich przedsiębiorstw zamierza zwiększyć swoje nakłady na opracowywanie nowych, nadających się do komercjalizacji produktów w perspektywie najbliższych 3-5 lat. W obliczu zacieśniającej się współpracy sektora nauki i biznesu odpowiednia promocja może przyczynić się do rynkowego sukcesu innowacyjnych produktów.

więcej
Logo Innowacja Plus

Innowacja Plus – najczęstsze pytania

Henry Ford stwierdził, że gdyby kierował się jedynie oczekiwaniami klientów, zajmowałby się produkcją szybszych powozów konnych. Natalia Hatalska, blogerka specjalizująca się w dziedzinie alternatywnych form komunikacji, napisała: „Gdyby przedsiębiorcy skupiali się wyłącznie na istniejących rynkach, żylibyśmy wciąż w jaskini”. Skomercjalizowanie innowacji to niełatwa rzecz, bo oznacza stąpanie po nieznanym gruncie.

więcej
Logo Innowacja plus

Jakie metody promocji projektu?

Powodzenie skutecznej kampanii marketingowej zależy od takiego dobrania elementów i działań promocyjnych, które najlepiej oddawałyby cechy wytwarzanego przez nas produktu oraz podkreślały jego walory i wyjątkowość.

więcej
Kategoria: Wiadomości
Dotyczy: Innowacyjna Gospodarka

Pochwalmy się innowacjami

To niecodzienna sytuacja, gdy mamy się chwalić tym, w jaki sposób… się chwalimy. Większość konkursów w zakresie korzystania z Funduszy Europejskich dotyczy jakości samych projektów.
W konkursie „Innowacja Plus” istotny jest PLUS, przez który rozumiemy zespół działań przyczyniających się do sukcesu nowatorskiego rozwiązania. Pod lupę bierzemy komunikację marketingową, dzięki której innowacje mają szansę zaistnieć na rynku i dotrzeć do świadomości opinii publicznej jako pozytywne efekty Programu Innowacyjna Gospodarka.

więcej

Innowacja to za mało

W murach laboratoriów, centrów badawczo-rozwojowych i uczelni akademickich niejednokrotnie dochodziło do przełomowych odkryć. Jednak nawet najbardziej innowacyjny produkt nie odniesie sukcesu bez odpowiedniej promocji. Dotarcie do grupy docelowej i wykorzystanie innowacji do rozwiązania rzeczywistych problemów to czynniki, które decydują o końcowym powodzeniu prac B+R.

więcej

Konkurs „Innowacja plus”

Innowacja to nie wszystko – jej wdrożenie powinno przynieść zysk. Istotną rolę w procesie komercjalizacji odgrywają działania z zakresu komunikacji marketingowej. Dlatego właśnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłasza konkurs „Innowacja plus” – na najlepszą promocję projektów B+R, które uzyskały dofinansowanie z Programu Innowacyjna Gospodarka.

więcej




Portal współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Pomoc Techniczna
2013 © Ministerstwo Rozwoju

Portal współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
oraz Funduszu Spójności w ramach Programu Pomoc Techniczna.
2013 © Ministerstwo Rozwoju

NSS Unia Europejska